måndag 17 januari 2011

Drygt drömmande

Var längesen jag orkade författa ett par rader här nu!!! Är som att jag ibland inte alls känner mig inspirerad och då är det väl bättre att låta bli tänker jag mig.
Sovit som en gris inatt och länge blev det också. Segade inte upp mig förrän vid halv tio. Och det är nästan rekord i modern tid för mig! Sover jag till sju är det oftast en bedrift. Men jag tror det beror på att på morgonkanten var jag så slut efter allt jag drömt att jag bara inte orkade vakna. Drömde ett hopplock av gamla och nya upplevelser och i kombination blev det inget lyckat av det hela kan jag ju säga. Bara hemskt jobbigt och uttröttande...jaja he va ju bara drömmar så, även om dom kan vara nog så utmattande.

Idag börjar min åttonde termin på psykologutbildningen och det är nästan så jag börjar tro på att den här utbildningen en gång kommer att ta slut! Det har jag nog inte tänkt på många gånger unnder dessa fyra år kan jag säga. Har hela tiden känts som att slutet har varit en framtida utopi som är inte är just mer än en sådan. Men nu börjar det kännas annorlunda och det är ju riktigt härligt, fast väldigt skrämmande också såklart. Hur och vad ska man göra framöver för att försöka intala sig att man fortfarande är ungdom och slipper ta tag i allt det där "vuxna"? Det blir svårare och svårare att hitta giltiga skäl och argument. Men jag ska verkligen försöka, tro mig...

Inga kommentarer: