lördag 8 januari 2011

I kronljusens sken

Mina två kronljus brinner så vackert på sängbordet. Jag är inne på den sista ransonen ljus nu, alla de femtio jag köpte på IKEA i oktober är snart slut. Men dom har givit mig stor glädje och spridit sitt vackra genomträngliga ljus över många delar av livet den senaste tiden, och för det är jag tacksam. Ytterst tacksam.

Just nu är det många saker som börjar närma sig. Kanske det naturliga ljuset börja vandra närmare både kropp och själ, kanske är den framtida sommaren inte bara en utopisk hägring långt där borta i till synes ingenstans? För nu är det nytt år och nya tag som gäller. Det förra var jobbigt, slitsamt, sorgligt tragiskt, tröttsamt och livsglädje-slukande. Allt i ett och mer därtill. Det här året däremot, ger glädjeämnen och saker att hoppas på och drömma om. Och det bästa är att det ännu bara börjat.

Inga kommentarer: