onsdag 2 november 2011

Att vara nöjd

Idag har skolarbetet gått bra. Jag är nöjd med hur dagarna utspelar sig just nu, något som dock inte betyder att jag är nöjd med ALLT precis HELA tiden! Jag vill bara poängtera detta eftersom det lätt uppfattas så. Att vara nöjd kan helt plötsligt betyda samma sak som "lycklig" och jag påstår verkligen inte att jag vill sätta några likhetstecken däremellan. Så då har vi rett ut begreppen lite!!!

Vad vill jag annars dryfta idag?? Kanske några enstaka kommentarer kring att vintern snart kommer vara här kanske är rimligt. Eller inte. Hur som helst så går höst mot senhöst och sedemera vinter. Och denna dag går mot sen eftermiddag och så småningom kväll med mitt favoritspinningpass kl 19. Fram till dess läser jag lite, dricker kaffe ur min tomte-mugg samt planerar middag. Frågor på det??

Inga kommentarer: