söndag 13 november 2011

Vad älskar du? Det här älskar jag.

Vad gör att man trivs egentligen? Kan man bli gladare av materiella ting, färger, former och andra sinnesupplevelser? JA det kan man. Eller snarare; JA det kan JAG!
Förstå mig rätt nu, för jag säger inte att det är tingen, färgerna eller formerna i sig som ger lyckan. Det jag menar är att det är de ting, färger och former som har speciell betydelse utifrån vem jag är - min personlighet- som kan ge lycka. De sinnesupplevelser jag kan skapa för mig själv som återspeglar något som min personlighet vill uttrycka. Och jag har i så många avseenden funnit det. Jag kan inte leva i en miljö utan mina starka visuella upplevelser av färg och form. Mönster, ljus, värme, mjukhet, dofter.
De saker som uttrycker mig är sådana som jag alltid försöker omge mig med, annars känner jag att jag tappar vem jag är. Vem jag har kämpat för att bli och vill fortsätta vara. Min identitet.
Mina färger och mina intressen som skapar mig. Och de är:

1. Rosa kläder.
2. Andra rosa saker.
3. Randiga, prickiga rutiga saker.
4. Min speciella parfym som gör att jag känner igen mig själv.
5. Strumpor i regnbågens alla färger.
6. Ljuvliga doftljus.
7. Mitt strykjärn.
8. Mina sorgliga, glada, tvivlande, ytliga, bråddjupa tankar.
9. Mina spinning-pass.
10. Min känsla av stolthet.

För ja; min känsla av stolthet över mig själv är också en av de ting som skapar och vidmakthåller mig.

Inga kommentarer: