måndag 16 januari 2012

En maskin till

Hann inte köra all tvätt på tvättiden i lördags, men hade sån tur att jag lyckades boka in en idag - rättare sagt NU. För 10 minuter sen. Så det blir väl att ränna ner till tvättis åtminstone en gång till. Men jag gillar ju att tvätta så jag grämer mig inte. Älskar doften av nytvättad och nyupphängd tvätt! Särskilt om den får hänga och torka inne i lägenheten, då gör man dessutom sitt för miljön om man skippar torkskåpen!

Förutom det sitter jag och läser mina kurskamraters fördjupningsuppgifter på den individuella kursen. Lika spännande att läsa som det var att skriva känner jag. Är dessutom väldigt nöjd med min egen text så har extra anledning att vara glad. Och tro mig när jag säger att jag försöker ta tillvara på de små sakerna eftersom det finns så många dåliga saker just nu som gör att mycket känns skit. Dock är jag väldigt nöjd med att jag igårkväll lyckades städa mer än jag nånsin gjort så länge jag bott här. Har nog aldrig använt så mycket spray-rengöringsmedel! Men det doftar fräscht och blev sannerligen renare. Synd bara att man inte kommer sig för oftare!

Nu ska jag återgå till min läsning medan jag väntar på tvätten. Hinner kanske kolla runt på fina saker jag vill ha på diverse wbb-shoppar också :-P

Inga kommentarer: