fredag 24 augusti 2007

Veterinärbesök

Mulle var till veterinären och det visade sig att jag hade rätt i min oro. Han har lunginflammation som en rest efter infektionen han fick av grässtrået i halsen. Stackars Mulle. Jag ska alltid lita på min instinkt. Ikväll får han första tabletten av mig. Sen ska han på återbesök om 10 dar och då ska även Snurre undersökas. Jag är orolig för han också. Ett problem som finns är dock att jag ska vara i Umeå då eftersom terminen har börjat. Ofta är det så att man ska vara på två ställen samtidigt, minst. Om inte ännu fler. Nä, då får dom andra axla bördan. För det är vad det har varit. En stor börda på mina axlar.
Jag är så jävulskt trött.
Jag vill gå på promenad.
Jag vill dricka vatten.
Jag vill sova.
Många "vill".
Dessutom vill jag se på friidrotts-VM när det börjar inatt men inser naturligtvis att det vore oklokt att sumpa den enda chans man kan få till vila och barmhärtig glömska.

Inga kommentarer: