onsdag 29 juli 2009

Dagens liv

Jaha. Då var det eftermiddag igen och jag sitter här med en svart kopp kaffe och med Nickelback snurrandes på stereon. Va? kanske du tänker. Dricker hon svart kaffe!!! Japp det gör hon faktiskt! Har börjat uppskatta det på senare tid, tro det eller ej. Det är inte alls dumt faktiskt. Det där beska får mig att bli lite mer skärpt, vilket alltid kan vara uppskattat!
Hursomhaver.
Idag har jag tillbringat några timmar på stan där jag unnade mig att äta lunch ute, samt inhandlade lite nödvändiga och mindre nödvändiga småpryttlar. Men jag förtjänar det på min enda lediga dag denna vecka. Måste verkligen försöka ta tillvaro de stunder man är ledig. Särskilt när man har en lång arbetshelg framför sig.
Men vet ni vad. För första gången sen jag gick ut gymnasiet har jag trivts med sommaren och jag är inte helt utarbetad. Jag har energi över nu. Den tid som förut gick åt till oro och tänkande på jobbet har jag nu kunnat använda till vila, läsning och rekreation. Och till att faktiskt leva i stunden. Medveten närvaro, ni vet. Eller så vet ni inte det.
Att få ha det där egna utrymmet som jag uppskattar och behöver.

Det är så skönt att få vara sin egen.

Inga kommentarer: