tisdag 8 juni 2010

Så många dagar

Jag inser att detta är den bästa tiden för det mesta. Härliga lediga dagar, för jag föredrar att kalla mig ledig trots att jag jobbar. På sommaren är det underbart fritt och härligt att ha det jobb jag har. Jag kan känna semesterkänslorna infinna sig även fast jag är bunden att vara där jag måste vara och till att göra det jag måste göra. Men allvarligt talat så spelar det ingen roll.

Det är bara den åttonde juni idag vilket innebär att sommaren långt ifrån har börjat än. Både datum-mässigt och värmemässigt är den fortfarande långt borta. Men jag sörjer inte, för jag vet att den kommer och att den kommer bli fantastisk. Det är för mig bara en fråga om inställning.
Sommaren i den här staden är fantastiskt fin faktiskt. Sitta i parken och fika eller köpa glass på torget. Eller bara gå ner till nydalasjön och ha det bra. Möjligheterna är många.
Och det är allt jag behöver komma ihåg. Möjligheterna är alltid många.

1 kommentar:

Syster sa...

Alltså, du får så lov att ta dig tid för mig i sommar, jag vill också käka glass på torget! Eller picknick vid älven. Nånting måste vi ju kunna hitta på!