fredag 14 juni 2013

30 dagar

Idag köpte jag busskort mellan Gävle och Sandviken i trettio dagar. Det tar slut den 13 juli, vilket är samma dag som jag flyttar från Gävle. Det innebär att jag alltiså är Gävle-bo och Sandviken-arbetare i exakt trettio dagar till. Inte mycket. Insåg dessutom igår att det var exakt ett år sedan som jag kom till Gävle inför att gå på intervju för jobbet. Som jag nu fick. Och som jag nu har trettio dagar kvar av. Konstigt!! Mycket konstig känsla. Men det är som det är som Barbarotti säger.
Sitter på jobbet denna tidiga fredagsmorgon och tänker på hur det kommer bli allting, och tänker att det kanske blir bra. Eller inte, vad vet jag. Skitsamma egentligen. Finns många möjligheter. Ser i alla fall ut som det kommer regna  idag (igen) så det är väl nu den riktiga sommaren har kommit. Och på fredag om exakt en vecka är det midsommarafton vilket är obegripligt. Kommer säkert regna då med. I övrigt ska jag inte göra nånting i helgen och det tror jag blir helt lagom. Men note to self: måste köpa kaffe för det är helt slut.

Inga kommentarer: