söndag 30 juni 2013

Dags att ta tag i det hela

Gått igenom en del gamla blogginlägg. Vad bra jag är på att skriva! Var min spontana reflektion. Så nu tänkte jag att inte kan jag väl låta detta bloggande falla mig ur händerna när jag tycks vara så duktig när jag väl ger mig hän. Det är väl det som varit problemet på sistone, att jag inte gett mig hän. Men nu ska det bli andra bullar och kakor minsann, eller åtminstone ett ärligt försök till det. Kliver på min nästa sista vecka som PTP:are i Sandviken imorgon. Galet är ju bara förnamnet! Men tänker ta varje dag precis som vilken annan vanlig arbetsdag som helst så blir det inte så jobbigt (inbillar jag mig) att till slut inse att jag inte ska tillbaka dit efter semestern. Kommer sakna mina fina arbetskamrater och kollegor så himla mycket. Bättre arbetsplats tror jag inte man kan få. Lyckans er som kommer jobba där i framtiden! Hade så gärna stannat om det inte hade varit så långt hem. Men jag har haft en mycket bra och lärorik PTP-period och fantastiskt bra människor omkring mig. Hade inte kunnat begära mer! Är tacksam, det ska gudarna veta.
Samtidigt som den här sommaren innebär avsked innebär den ju också nystarter, inte att förglömma. Och även det är jag naturligtvis glad för, trots att det är så lätt att tänka att man vet vad man har och haft men inte vad man får. En sak som är säker är dock att detta bara är början och det är bara bygga vidare mot framtiden en dag i taget. Och jag har så många planer att jag aldrig kommer behöva gå sysslolös, och det gillar jag :D

Inga kommentarer: