måndag 1 juli 2013

Nu är högsommarens tid här

Sitter på jobbet, jag. Längtar efter den förestående semestern och allt vad den innebär. Hemma i byn, massa folk, att ta det lugnt, att promenera, att vara med gänget. Har inte mycket kvar här i Sandviken, trådar ska dock knytas ihop och det på bästa sätt, det är planen i alla fall.
Nu är det även så att jag ju kommer vara utan bostad i några veckor med allt vad det innebär. Då kommer jag alternera mellan att vara i byn och vara i Umeå. Jag kommer dock mest längta tills jag får min egen lägenhet och kan flytta in. Detta kommer att ske den 1 augusti så det är ju inte alltför lång tid ändå... Semestern hade jag tänkt skulle ägnas åt vila, njutande och allmän förkovring i olika böcker. Både facklitteratur och övrig litteratur. Först och främst tänkte jag hänge mig åt en bok som heter En man som heter Ove.

Inga kommentarer: