torsdag 4 juli 2013

4:e juli

Ganska mysko att det redan är den fjärde juli! Mitt i sommaren och jag har knappt känt av det! Eftersom jag inte får semester förrän nästa fredag. Dock gör inte det så mycket, är ju van att jobba hela somrarna så. Sen är jag dock ledig från den 12 juli till den 2 september då jag börjar mitt nya jobb i Övik. Även det mysko! Hade aldrig trott jag skulle flytta till Övik. Å andra sidan är det många saker som skett som jag aldrig hade trott så ska nog inte basera så mycket på det.
Nu har jag i alla fall jobbet ett år som psykolog snart! Otroligt bra gjort av mig måste jag säga. Jag skulle dock ljuga om jag sa at det inte kliar lite i pluggfingrarna trots alla mina år i universitetssvängen. Kanske just därför för övrigt, känner mig aldrig riktigt klar, vill alltid läsa, plugga, skriva tentor och lära mig. Älskar det! Och nog kommer det bli mer av den varan framöver även om det inte är aktuellt just nu såklart. Frågan är om det blir studier på forskarutbildning, förberedande studier i form av en massa kurser på avancerad nivå inom psykologi eller kognitionsvetenskap eller om det blir någonting helt nytt. Känns som man har alla möjligheter i världen. Sökte förresten inför den kommande höstterminen en masterutbildning i kognitionsvetenskap för att se om jag kommer in. Får besked nästa fredag om jag kom in, inte för att det är ett alternativ nu men det blir ju roligt att se om jag blir antagen. Det är tydligen en väldigt internationell utbildning med många studenter från många delar av världen och det skulle vara en himla kul upplevelse tycker. Dessutom är första kursen "Brain Imaging"- bara en sån sak liksom!! :-D

Inga kommentarer: