tisdag 2 juli 2013

En fortsättning som följer

Fortsättningen följer alltid på det som är. Hur man än vänder och vrider fortsätter allting alltid på något sätt, inget tar slut och allt kommer existera oberoende av mig, dig eller alla andra. Kanske i andra former men ändå. Så är det väl också med den här dagen, med imorgon och alla andra dagar. Gårdagen fortsatte tills den övergick till idag. Idag som är en sommardag precis som de flesta av de senaste och förhoppningsvis även morgondagen. Och snart har jag semester för första gången nånsin. Och samtidigt som jag tänker på hur skönt det ska bli sitter jag och planerar och funderar ut hur framtiden ska bli. Tunga och allvarliga tankar för att vara en tisdagsmorgon men det är lika gott att tänka dem en tisdag som vilken annan dag som helst. Och i åratal har tisdagar alltid varit mina favoriter. Så även fortsättningsvis.

Inga kommentarer: