söndag 14 juli 2013

Tänk mindre, njut mer

Jag har skapat mig ett mantra och detta mantra återfinns i rubriken. Övar på att ta till det när jag känner att tanken fladdrar iväg på en massa icke-aktuellt tjafs som jag ändå inte kan ta förrän det kommer. Om det kommer! Det blev för mycket av den varan ett tag och då insåg jag att jag behövde några påminnelseord. Sagt och gjort, det blev ovannämnda. Nu sitter jag alltså och påbörjar semestern framför datorn, och naturligtvis inte utan en kopp kaffe i handen. Eller på bordet åtminstone. Känns som att jag suttit här förr om somrarna med kaffekoppen som ett halvhjärtat försök till tröst innan det var dags att dra iväg på jobbet som gav ont i magen av stress. Nu är jag dock inte särskilt stressad, JAG HAR JU BETALD SEMESTER FÖR FÖRSTA GÅNGEN NÅNSIN!! Och av misstag (helt seriöst) blev det där sista med versaler (helt ok om du ej tror mig men det är sant!). Så hur som helst så är situationen helt annorlunda mot hur den har varit tidigare, på många olika sätt och vis. Idag fyller även mamma år så ikväll kanske det blir lite tårta. Det blir i alla händelser mer kaffe. Tänk mindre och njut mer, liksom.

Inga kommentarer: