lördag 1 juni 2013

Här igen!!

Otroligt, nu har jag hittat tillbaka efter ca en månads ytterligare uppehåll. Återkommer lite då o då eftersom det inte är helt lätt att ignorera en stackars blogg som jag faktiskt haft sedan 2007. Kan ni begripa! Inte jag heller :P
Nu har jag ju inte världsbäst med saker att förtälja, tror jag. Eller vänta, nu ljög jag ju. Jag har ju massor att förtälja. Jag har ju fått leg-tjänst o det vet jag inte om jag hunnit dela med mig av? Och dessutom en fin liten etta på 45 kvadrat. I Örnsköldsvik av alla ställen! Det hade jag nog inte kunnat tro. Har åkt igenom Övik i en massa år men mycket mer än så har staden egentligen inte betytt för mig. Och nu ska jag flytta dit hux flux! Eller åtminstone den 1 augusti, hehe. Så 6 veckor kvar som Gävle-bo och som PTP:are i Sandviken. Sjukt. Särskilt med tanke på att jag för exakt ett år sedan inte hade en aning om att jag ens skulle dit på intervju, ännu mindre FÅ tjänsten. Jag hade ju inte ens tagit examen för ett år sen. Minns de här sista dagarna innan examensdagen med lycka. De sista dagarna i frihet på nåt sätt, de sista i ungdomens lyckliga dag som student. Inte för att jag på något sätt är klar med studenteriet, inte på långa vägar. Men på ett tag till åtminstone. Därtill är jag alldeles för vetgirig för att anse mig färdig med det. Vem vet? Forskarutbildning, ytterligare magisterexamen, eller ny utbildning inom ett helt annat fält? Jag är öppen och nyfiken på det mesta, särskilt då det har med universitetet att göra!
Sommaren har för övrigt kommit redan i maj i år. Kunde man inte tro då snön låg kvar i en evighet.

Inga kommentarer: