torsdag 3 januari 2008

Att fördriva en trist dag

Hur gör man då? Det är vad jag undrar. Denna dag har varit lång och trist hittills, och jag har inga förhoppningar om att det ska bli bättre. Jag tror det blir till att krypa in under täcket och läsa harry potter. Men samtidigt så vill jag att den ska räcka så länge som möjligt eftersom det är den sista. Dock är det svårt att låta bli om man väl har börjat.

Sitter här med mysdressen på och är rastlös. Jag vill hem till mig. Det är inte stort och inget speciellt egentligen men det är ändå mitt egna. Min alldeles egna lilla lägenhet. Jag längtar tills jag får komma dit och börja stöka, och tills den här terminen är slut så att man får börja tredje terminen nån gång. Första och andra terminen är man fortfarande ganska ny men när man börjat den tredje så är man gallam i gejmet. Och det känns som jag är det nu.

Inga kommentarer: