tisdag 1 januari 2008

Tid

Dagens och årets andra bloggskrivande. Har inte mycket att förtälja dessvärre.
Har varit duktig idag. Har skrivit en bra bok på bokanalysen och dessutom genomfört en intervju. Börjar bli rastlös nu. Vill tillbaka till mig snart. Det är en hel vecka kvar. En hel lång vecka som ska klaras av med allt vad den för med sig. Försöker hålla kvar tanken om att detta är mitt eget år. Ett år att fylla med vad jag vill och vad jag önskar. Det känns ganska bra om man ser det så. Gäller bara att hålla fast det känslan.
Insåg idag vad tiden har gått fort. Men samtidigt att den går sakta. Man tycker atrt en enstaka dag är lång om man ser det från att man vaknarf tills man går och lägger sig. Men tittar man på en månad från början till slut så tycker man att det gått fort. För att inte tala om hur fort ett år går även fast det egentligen är en ganska lång tidsperiod.
Vi blir alla äldre. Äldre och äldre. Jag känner mig dock tillfreds med att 2008 är det år då jag fyller 24. Andra saker känner jag mig mindre tillfreds med men man måste lära sig att vissa saker kan man inte annat än acceptera.

Inga kommentarer: