lördag 10 maj 2008

En vacker dag

Det är en vacker solig dag. Önskar att mitt sinne var lika soligt. Men det kan det inte bli när jag vet att denna heög är snuffes två sista dagar i jordelivet.
Men jag har accepterat det nu. Det kommer kännas som en befrielse för både honom och mig när han har lämnat jorden. På måndag kommer han få somna in. Och jag hinner inte ens vara hemma för att begrava honom. För jag måste åka till ume igen på måndagkväll och försöka fortsätta med skolan dom här få veckorna som är kvar. Det kommer bli hårt men samtidigt är det bra att man har något att göra, nånting som man kan fylla tankarna med.
Sen väntar lite sommarlov, jobb och att se framemot en ny termin. Jag längtar redan till dess, konstigt nog.
Den här vackra dagen kommer jag att försöka ta tillvara på så gott jag kan, en av de dagar som jag ska försöka minnas med värme och glädje.

Inga kommentarer: