fredag 23 oktober 2009

Det är jag värd

Alltså. Nu har jag kommit på det. Att jag jag är en jävligt bra människa. Just i denna stund när jag skriver detta vet jag att jaag är den människa som jag vill vara och att jag känner stor lycka och glädje över det. Skitsamma hur jag kände mig igår eller förra veckan. Skitsamma hur jag kommer känna mig om en kvart eller imorgon. Det som betyder nåt är faktiskt just nu, och inget annat.
Tänk om det varit lättare för så många mäniskor att se hur lyckligt lottade dom faktiskt är. För de flesta av oss har anledning att vara betydligt mycket lyckligare än vi tror, det är min fasta övertygelse. Men det är ju så lätt att fastna i mönster och tankar som gör oss olyckliga och ledsna även fast det kanske är helt i onödan.
Tro mig när jag säger att jag har haft min beskärda del av livets baksidor i det förflutna. Och säkerligen kommer det sådana perioder i framtiden också. Men just i detta ögonblick har jag rätt att få njuta av att livets framsida för en gångs skull visar sig, och det utan att få dåligt samvete eller känna skuld.
Alla förtjänar att få känna lycka, glädje och tillfredsställelse. Det innefattar även mig. Och dig.

Inga kommentarer: