måndag 26 oktober 2009

Tillbaka

Nu är man tillbaka i Sundsvall och är snart igång med en ny vecka! Och jag är laddad. Jag vet att jag kommer göra det absolut bästa som går av den här veckan, precis som alla dom andra veckorna, dagarna, timmarna och minuterna.
Jag kan väl i princip säga att jag fortfarande seglar på vågen från förra veckan, då jag kände mig riktigt laddad och tillfreds med mig själv och med mitt liv. Och inte skäms jag det minsta för det heller.
Helgen har spenderats i Berghamn, har promenerat och kramat katt-grabbar så det stod härliga till! Och det är inte lite det heller. Nu kommer jag inte vara hemma i Berghamn på ett tag, men känner mig inte särskilt sorgsen över det; har ju varit hemma fler gånger nu på senaste tiden är jag sammanlagt var hemma på hela sommaren!
På tal om sommaren.... Jag saknar den! Det var den bästa sommar jag haft i hela mitt liv. Ett jättebra jobb som trivs med, sällskap med vänner på kvällar och helger, träffade min underbara härliga pojkvän.... Så jag klagar inte, skulle aldrig falla mig in!
Och nu är jag ute på praktik. Och börjar inse att det finns ett ljus i slutet på tunnel, jag kommer att klara den här utbildningen - jag kommer inom ett par år vara färdig psykolog!!! Det är helt sanslöst otroligt fantastiskt underbart! Och det är och har varit värt varenda sekund av kämpande, det vill jag lova.
Så, ge aldrig upp drömmen. En dag blir den verklighet.

Inga kommentarer: