måndag 19 oktober 2009

Saker å ting

Jag har typ alltid varit emot konsumtionssamhället och är det nu också i hög grad. Men ibland känner man för att konsumera, till och med jag känner för det för det är roligt och skänker en viss glädje och ett rus som många andra saker inte gör. Det är ganska underligt egentligen.

Ibland slår det mig att även fast jag inte gillar att samhället konsumerar bara för att det SKA göras, så gillar jag att konsumera. Gör det mig till en hemsk människa? Jag vet inte. Kanske, kanske inte. Hur det än är så kvarstår faktum; att jag gillar materiella ting. Jag tycker om saker å ting. jag gillar att omge mig med prylar som passar mig och som betyder något för mig. Då känner jag mig hemma, hur hemsk det är kan låta.
För tänk er detta; ni befinner er i ett rum där inte en enda pryl tillhör er eller ens tilltalar er på något sätt. trivs ni i detta rum? Vissa kanske gör det, andra kanske inte bryr sig. Men nog tror jag att många skulle svara att dom inte känner sig hemma där. Precis sådan är jag. Därför betyder det så otroligt mycket för mig att omge mig med de saker å ting som gör att jag känner mig hemmastadd och trygg. Att få göra sin omgivning till sin.

Som ni nog vet vid det här laget så betyder det oerhört mycket för mig att få ha en egen liten vrå. Borta bra men hemma bäst. Därför älskar jag det lilla krypin jaag byggt upp och fyllt med de ting som gör mig trygg och gör att jag trivs. Därför är det också så viktigt för mig att här på jobbet (praktikplatsen) få ha ett eget rum. Jag behöver ett eget rum. Ett rum dit jag får dra mig tillbaka när behovet finns. Ett rum där jag kan känna mig hemma. Föär jag hatar att känna mig rotlös. Att flacka runt på olika platser och vara på olika orter från dag till dag. Det passar mig inte.
Jag är gjord för att rota mig på en plats och att stanna där. Det är sådan jag är. Så när allt detta är klart så kommer jag vara överlycklig att få återgå till mina rötter. För de rötter jag haar skapat mig betyder mer för mig än jag tror att någon kan förstå.

Inga kommentarer: