torsdag 19 maj 2011

Aj aj aj i örat mitt

Det är katastrofalt pissigt väder idag, regnigt och grått och dimmigt och trist. Är inte motiverad till just nånting (förutom till att stanna hemma och kolla på the office hela dagen).
Har ont i örat dessutom och på samma sida i halsen. Och huvet. Och så har jag nån slags bristning på ena låret. Och på armbågen. Jag har för sjutton ont överallt känns det som!

Sitter samtidigt som jag är mitt i denna bedrövelse och funderar på hur man kan muntra upp sig själv en dag som denna. Och just nu är det ganska blankt i skallen ska erkännas. Jag tänker dock mycket i färgtermer; gult och soligt och blått glittrande vatten och grönt gräs. Som snart kommer visa sig. För att inte tala om allt det rosa som jag kommer klä mig i! Inser att allt nog inte är så farligt ändå just nu. Det är slutet av maj snart och det betyder onekligen sommar. Och på nyheterna påstår dom att vädret kommer klarna upp och bli soligt under dagen. Denna vetskap och ett ögonkast på mina nymålade isblå naglar gör mig faktiskt ganska glad. Det och vetskapen om att jag imorrn kommer träffa grabbarna mina!!!

Inga kommentarer: