tisdag 10 maj 2011

På mitt skrivbord

Mitt skrivbord är tämligen överbelamrat med saker. Och det är då sannerligen vitt skilda ting som trängs om utrymmet kan jag intyga. Datorhögtalare (med tillhörande dator och sladdar såklart), handkräm, böcker och skrivblock, pennor occh papper och dvd:filmer. En tavla, några räkningar, solglasögon och nagellack. Tur jag inte sitter vid skrivbordet så ofta för att läsa, det gör jag gärna utomhus så här års eller i sängen eller på golvet om jag skulle känna för det.
Skrivbordet är nog det nav som hela mitt hemma-liv kretsar kring skulle jag tro. Det som jag snabbast behöver finns nästan alltid till hands på skrivbordet. Om det så skulle vara en penna jag är ute efter eller tv-dosan. Ganska välordnat egentligen. Jo men visst. Nu har just middagen intagits efter att jag kom hem från min ärende-runda. Kvällen bjuder på skolarbete och förhoppningsvis en (åtminstone kort) promenad.

Inga kommentarer: