torsdag 28 juni 2012

Kaffet, regnet och jobbet

Herregud alltså. Jag är på väg härifrån nu, från Umeå. Åtminstone för PTP-tjänsten skull annars hade jag nog varit kvar. Jag fick jobbet jag intervjuades för i Sandviken, vilket ju är helt sjukt och väldigt roligt. Jag börjar den 13 augusti vilket känns alldeles för snart. Men jag ser framemot det, det ska bli så härligt att få känna på arbetslivet efter så många års studier! 50 mil kommer skilja mig och älskling åt men vi kommer vänja oss. Och det innebär ju även att Umeå kommer besökas med jämna mellanrum och att jag kommer få besök också i min lilla etta i Sandviken.

Hur som helst så håller jag som bäst på att dricka kaffe och ladda för långhels-jobb på mitt vanliga sommarjobb. Än är vissa saker sig lika, tack å lov! Håller dock på att stöka och greja och packa så smått så att det inte ska bli alltför chockartat senare. Vilket det säkert kommer bli ändå. Dock är det ganska skönt för det regnar ute och att hålla på stöka inomhus då gör ju inget. Om det inte vore för tvätten som jag snart måste springa å hämta.... :D

Inga kommentarer: