söndag 3 juni 2012

Vi går och går, men inte kommer vi till dörren

Jäklar vad jag har fått blogginspiration då helt plötsligt. Men det är så här det brukar vara, att jag kommer in i ett ryck och då är det väl bara att surfa på vågen (som någon jag känner till sagt). Så därför försöker jag alltså göra det.
Idag har jag varit och gymmat på IKSU. Är faktiskt starkare än den räka jag ser ut att vara. Tro det eller ej! Sen gick jag och sällskapade med kaninen jag är vakt åt i helgen och en bit in i veckan som kommer. Sen har dagen bestått av allmänt plockande och funderande hemma. Det är nog det det beror på förresten, min blogginspiration! När jag grubblar skriver jag. När jag tänker för mycket, och när jag inte kommer fram till något svar. När jag går och går men aldrig kommer till dörren eftersom det inte finns någon dörr att komma fram till. Möjligtvis ett vägskäl. Där jag kan välja min väg förbi hindret som ger mig grubbel. Jag tror det funkar, för det har det gjort förr. Många många gånger.
Och nu medans jag satt här och var filosofisk började solen lysa. Ett tecken?

Inga kommentarer: