onsdag 21 november 2007

Den eviga tröttheten

Jag sitter här och är så trött. Funderar på hur jag ska orka genomföra detta. Jag kanske inte kan genomföra det. Men jag vill. Jag vill så gärna. Jag är inte koncenterad nu. Jag verkligen helt tvärtom. Jag är så okoncentrerad att jag knappt vet vad jag gör. Det blir nog bara blahaa av alltihop.
Försöker skriva på rapporten. Men har inte kraft nog att verkligen engagera mig. Idag har det varit en halvbra dag. Den blev halvdålig vid ett-snåret. Som om en osynlig gräns passerades. Osynlig men i allra högsta grad märkbar. Om än inte med blotta ögat. Jag har ett inre öga. Ett känslomässigt öga. Det är främst det ögat jag använder. Jag önskar jag hade energi men det har jag inte. Jag önskar jag kunde ha kraften att kämpa, men det har jag inte heller. Inte just nu i alla fall.
Det känns som jag befinner mig i en bubbla där jag ser saker hända men jag orkar inte delta själv. Jag är en passiv observatör.

Inga kommentarer: