söndag 23 december 2007

Dan före dan

Lika konstigt som alltid att det är dan före dan. Här är det den sedvanliga katastrofen med skrik och bråk och meningsskiljaktigheter. En jul-cd står på men alla skriker ännu högre för att försöka överrösta både stereon och varandra. En helt vanlig dag är med andra ord.

Det blev en lång promenad idag, det var kallt men välgörande såklart. Jag har redan bestämt att om vädret tillåter ska jag gå en lång promenad varje dag jag är hemma. Och då är det bara väldigt dåligt väder som kan stoppa mig. Idag blev det en sju kilometers tur. Till och med på självaste julafton tänker jag gå. Då får man ju dessutom plats med några extra godbitar senare under dagen. Dock längtar jag mest till juldagen och annandagen för dom dagarna är betydligt lugnare och skönare utan alt stressande. Även fast det bara är vi i familjen så känns det som det MÅSTE vara på ett visst sätt att det blir det ett välldans liv som ingen orkar med. Eller kanske rättare sagt som jag inte orkar med.
Just för tillfället så doftar det saffran från mammas nybakade saffransskorpor. Det finns inget som slår denna underbara doft. Julen är så mycket dofter. Till och med granen doftar gran i år och det har jag inte känt på flera år. Det är så länge sen att jag inte ens minns det längre.
Har startat min julläsning. En bok blir definitivt utläst idag, sen ska jag läsa Mari Jungstedts senaste. Blir härligt spännande läsning hoppas jag. Iaf efter vad jag har hört.
Och nu är allt avprickat på dagens Att göra-lista. Skönt.

Inga kommentarer: