onsdag 26 december 2007

Sen kväll för att vara mig

Jag brukar inte vara uppe så här sent men eftersom det är och har varit jul så är det lite annorlunda. Ska dock snart gå till sängs. För att uttrycka det med en gammaldags fras. Det blir en lång härlig stavtur imorgon också, och det ska nog bli ganska tidigt. Sen ska jag åka iväg och göra några ärenden, för att sedan kunna börja på analysen jag ska göra av Svinalängorna. Nu närman ska läsa en bok med särskilda "glasögon" så ser man saker på ett helt annat sätt. Nog för att jag tyckte att Svinalängorna var bra när jag läste den i somras, men nu tycker jag att den är ännu bättre. Helt klart. En tragisk berättelse om hur illa det kan gå med alkohol och hur snabbt barn kan tvingas bli vuxna mot sin vilja. Läs den om du/ni inte redan gjort det!

Inga kommentarer: