söndag 30 december 2007

Nåt slags årskrönika

Tänkte att det kunde vara läge att sammanfatta året litegrann. Det har varit ett långt år. Och ett kort år. Det beror helt på hur man ser det. Kort har det varit i den bemärkelsen att det känns som om det nyss var nyårsafton. Långt i den bemärkelsen att så mycket har hänt under året att det känns som det gått mycket längre tid än det har.
Det har hänt många roliga saker, jag har gått ett år på min drömutbildning och är supernöjd. Det har hänt saker som jag inte räknat med. Det har hänt tråkiga saker. Det har hänt oväntade saker.
Jag har blivit äldre det här året. Och då menar jag inte främst den kronologiska åldern, utan ett annat slags åldrande. Kanske skulle man kunna kalla det för mognad. Jag ser framemot nästa år. Jag ser framemot att bli äldre. Jag är tillfreds med detta oundvikliga faktum som det innebär att bli äldre, och känner till och med förväntan inför det. Det är en stor mognad tycker jag.
Samtidigt känns det läskigt att man inte har en aning om vad som hänt och hur saker och ting är vid dn här tiden nästa år. Men det är väl så det är med livet.

Inga kommentarer: