fredag 22 januari 2010

Jag vet

Jag vet att jag är en rätt bra tjej faktiskt. Eller inte "rätt bra"- snarare tycker jag att jag är riktigt bra, tro det eller ej. Och jag tänker inte skämmas för att jag tycker det. Har jag då verkligen ingen anledning till.
I det jag tar mig för gör jag så gott jag kan, och jag kan inte kräva mer av mig själv för det skulle jag bara må dåligt av. Och det finns nog med saker i världen att må dåligt över ändå.
Så om något får mig att må bra ser jag till att hålla fast vid det. Liksom det omvända också gäller - att släppa taget om sådant som man mår dåligt av. Det är sådant man måste öva på och jag tar de tillfällen som kommer i akt. Och för tillfället tycker jag att det går ganska bra.
Om två timmar börjar jag mitt dygnspass på jobbet, ska bli skönt att komma iväg och jobba lite nu känner jag. Jag är ju en sådan person som inte gärna sitter still. Har väldigt svårt för det och blir extremt rastlös väldigt snabbt. Nu har jag varit arbets- och plugglös i fyra dagar och jag har klättrat på väggarna här hemma!!!! Och det är ju mindre roligt, tro mig.... Särskilt om man heter Erika :D

Helgen är med andra ord fullbokad för min del. 24 timmars jobb. Sedan hem till pojkvännen där det ska vara middag för några kompisar. Sen på söndag eftermiddag ska vi också ha middag hemma hos honom med svärföräldrar m.fl. Ska bli kul!

Nu tänkte jag ta och dra av liute med dammsugaren och kanske plocka undan lite saker så att det ser hyfsat ut här när jaag åker. Kommer ju inte vara hemma på hela helgen så... Nu pyser jag.

Inga kommentarer: