fredag 8 januari 2010

Sammanträffanden

Livet har varit fullt av små sammanträffanden den senaste tiden. Inga större saker men ändå sånt som får en att fundera på om man kanske kan styra saker med tankens kraft ändå. Åtminstone litegrann!
För bara ett par dagar sedan gick jag och tänkte på en sak som jag hade tänkt köpa för ett par år sedan men som aldrig blev av och som försvann från butikshyllorna - Blueberry Body Butter från Body Shop. Igår gick jag in och skulle kika på deras rea och vad tror ni jag ser? Jo BLUEBERRY BODY BUTTER! Behöver jag ens tillägga att jag köpte den på stående fot?! Knappast.

Yttterligare ett lyckosamt sammanträffande ägde rum i morse. Hade ätit mina frukostmackor och druckit mitt kaffe som vanligt. Och sett på tv samtidigt såklart. Reklamen för postkodlotteriet gick. Jag tänkte att "tänk om man kunde vinna igen" (jag vann en tusing för nåt år sen). Efter detta loggade jag in på internetbanken för att kolla saldo/föra över penngar eller vad jag nu skulle göra. Och tänkte "Hmm, hade jag verkligen sådär mycket pengar på mitt lilla konto?" (brukar nästan aldrig ha mer än ett par hundra). klickade in mig på det kontot och vad ser jag? jo... ATT JAG VUNNIT 1000 KR PÅ POSTKODLOTTERIET! Rätt in på kontot. IGEN! Och detta tio minuter efter att jag tänkt tanken "tänk om man kunde vinna igen....

Är världen märklig eller är den märklig???

Inga kommentarer: