måndag 22 februari 2010

Längtan efter en ny tid....

...det vill säga sommaren!!! Det är svårt att tro att det någonsin varit sommar eller att det någonsin kommer att bli det igen heller! Den där varma sommaren som var, med en massa jobb och läsande av enorma mängder böcker på yttertrappan....var så härligt!
Men långt långt där framme så ser man ljuset i slutet av tunneln. En sommar med jobb, böcker, glass, härliga promenader längs älven med älsklingen, långa ljusa nätter i tunna sommarkläder.... åhhhh jag längtar så att jag snart går i bitar! Men det är väl likadant för alla som längtar efter sommaren så man får väl lov att stå ut!!!
Fick i alla fall ett jobbpass idag och imorgon, ett dygnspass. Välbehövligt för mig som har fått så lite jobb den här månaden. NU får jag nog ihop en rätt låg men ändock hyfsad lön. Klarar mig väl iaf.
Innan jobbet är det dock matlagning och lite städning som står på programmet. Hoppas ni har det bra.

Inga kommentarer: