torsdag 31 juli 2008

Ryvita+mjukost=lunch

Ny har jag ätit ryvita-mackor med mjukost. Sjukt gott var det. Skulle kunna äta upp hela paketet och hela tuben. Men nån måtta får det väl vara.
Idag är jag förresten ledig. Ledig och lycklig. Jag tror aldrig att jag har mått så här bra nån gång. Jag känner att jag kan njuta av varje dag.
Och snart är det höst! Jag kan redan känna höstvibbar när man går ut på kvällarna och det är lite höstkyligt. Det är underbart. Igår var jag ute och gick barfota på den kalla gräsmattan och tänkte på hur lyckligt lottad jag är. Dessutom satt jag och surfade runt bland beskrivningar av olika praktikplatser det fins att tillgå när jag ska på praktik om ett år. Antingen vill jag vara på psykologkliniken vid Sundsvalls sjukhus eller på äldrepsyk i Umeå. Det verkar så spännande och jag har ju redan mycket erfarenhet av äldre. Men psykologkliniken lockar nog mest som det ser ut nu. Jag hoppas att jag lyckas få någon av dessa platser för det skulle göra mig så glad.

Nu är det bara en månad kvar tills skolan börjar igen. Dessa två månader har gått så sjukt fort. Och det har gått så bra att jobba att jag inte ens har tänkt på att jag missar hela sommaren. För första gången så känner jag nämligen inte att jag gör det. Jag har verkligen inget emot att jobba på sommaren. Tvärtom. Det är då det är som lättast att komma upp på mornarana. Ett pling från mobilen bara så är man uppe och igång.
Nu ska jag ut och lägga mig i skuggan och vila en stund. Ha en bra dag allesammans!

Inga kommentarer: