torsdag 11 augusti 2011

Den som säger att färg inte kan ge glädje ljuger

Idag var jag in på Clas Ohlsson. Jag skulle inte alls ha något där, jag hade bara en del tid att slå ihjäl. När jag kommer en bit in i butiken ser jag vetekuddar - såna där man värmer i micron och lägger på onda kroppsdelar. Jag slås då av tanken att jag för några veckor sen hade planer på att införskaffa en sådan. Priset var helt okej och vetet var organiskt odlat. Bara sådana saker. Men det som avgjorde det hela var färgerna det fanns att välja på. Grönt eller knallrosa. Ni som känner mig kan nog gissa vad det blev. Jag norpade glad i hågen med mig min knallrosa vetekudde och släntrade mot kassan. Nästan framme ser jag det mesta fantastiska skolstarts-arrangemang. Pennor, pärmar, block, skrivböcker, skrivbordslampor - ALLT! Och i de mest underbara färger (inklusive rosa!!!!). Jag gick loss på pennorna (fick räcka denna gång i alla fall...) och vandrade sedan genom kassan med två rosa kulspetspennor och en lika rosa vetekudde. Pennorna är testade och helt underbara. Nu är det dags för vetekudden. Det krävs inte mer än lite färg (läs: rosa) för att göra en lite gråtrist dag mycket gladare :D

Inga kommentarer: