måndag 29 augusti 2011

Kli kli kli

Idag var jag hos läkaren på reumatologen, som jag har väntat på hela sommaren. Det gick bra. Fast dåligt. Det gick bra för att hon undersökte mig grundligt och var väldigt sympatisk. Dåligt gick det för att jag har någon slags psoriasis artrit. Fast i nuläget var inga leder inflammerade utan det var muskelfästen och senor som spökar. Hur som helst så har jag alltså psoriasis (i hårbotten endast men det räcker tydligen) och det kliar nånting jävulskt.... :( Kliar ännu mer nu när jag fått kortison att behandla det med. Men jag får tänka att med en veckas behandling är utslagen i princip helt borta (baserat på hur fort det gått förr).
Men verkar alltså som att jag får ha det så här nu, att det kommer vara bättre och sämre i perioder. Fick ny medicin så jag hoppas den hjälper. Så så ligger landet just nu. Bara så ni vet - tänkte jag.

Inga kommentarer: