tisdag 9 augusti 2011

Inspiration

Idag har jag haft en fullständig hemmadag, inte rännt några ärenden alls (jag räknar inte de tvåhundra metrarna till affären). Hade tvättid mellan 10-12 och när de var klart skulle jag handla mat och hämta ett paket och efter det har jag blivit hängandes hemma. Och tur är väl det, för det händer inte ofta. Jag har inte tålamodet att inte bege mig ut på någon slags utflykt varje dag (hur liten den än må vara).
Hursomhelst. Detta innebär således att jag hunnit vika all tvätt som skulle vikas och stryka all tvätt som skulle strykas. Nu väntar jag snart middagssällskap av bästaste sorten också.

Det var dock inte allt detta jag hade för avsikt att skriva om inser jag nu men det blev som det blev. Det jag hade tänkt skriva om var egentligen det jag inspirerats av denna sommar och tänker fortsätta inspireras av den kommande hösten. Färger och mönster av alla de slag ligger mig ju varmt om hjärtat och har en otrolig förmåga att göra mig glad även då gladheten vill lysa med sin frånvaro. Det är ju inte för inte som jag kallas för "Pink Lady".... hehe. Idag är jag dock inte rosa, utan grön. Mest grön i alla fall. Nån gång då och då måste jag ta en liten mini-paus från det rosa bara för att få lite kontrast och återfå längtan efter det igen. Fast det brukar i regel gå väldigt fort att återfå den rosa längtan, haha.
Fast generellt går de flesta färger bra, bara de är verkliga färger (dvs inte grått, ljusrosa, bäbisblått, mintgrönt m.fl.) Har just nu också utvecklat en synnerligen härlig passion för randigt. Vilket ofta passar bra ihop med mitt strumpintresse/-samlande. höhö

Inga kommentarer: