söndag 4 september 2011

Det jag inte visste att jag saknat

När folket stack från Ålidhood-trakterna för sommaren märkte jag det knappt. Det enda jag tänkte på var att det var lite lugnare i omgivningarna. Innan helgen insåg jag att en hel massa saker kommit tillbaka nu som jag inte ens märkt att det varit borta. Bilar som brummar på ordentligt nere på parkeringen, bussar som går oftare, nyanlända studenter med sina stora dragväskor på ojämna hjul. Knasigt nog så har jag saknat ljuden!
Nyligen hemkommen från affären kan jag också konstatera att det är liv och rörelse i dessa trakter  nu inför morgondagens terminsstart. Studenter som handlar en massa  mat att fylla sin ekande kylskåp. Jag själv som också fyller på lite grann men mest ägnar mig åt att kolla på alla andra - och gissa vad dom har gjort under sommaren om de inte befunnit sig i lugnet här.

Dagen har jag annars ägnat åt att förbereda mig inför morgondagen, med allt vad den kommer innebära. Har valt en ny skrivbok till klientarbetet i KBT (Har till och med märkt den med "Klientarbete och handledning", hur duktig är inte jag liksom....). Nu peppar jag för de sista två terminerna innan jag äntligen tar examen!!

Inga kommentarer: