söndag 18 september 2011

En sån där dag man gillar

Idag har jag hunnit fantastiskt mycket trevliga saker. Morgonstök med byte av sängkläder. Det oumbärliga morgonkaffet som gör det värt att stiga upp ur sängen. Val av kläder med både solens sluga strålar och termometerns låga gradantal i beaktande (lyckades ändå klä mig för varmt som vanligt). Ner till stan och möta en kompis. Så shoppade vi lite och lunchade lite och hade alldeles trevligt på Brobergs Coffeshop. På eftermiddagen kom min fina kille på besök och såg en film med mig. Jag lagade en alldeles väldigt god quornfärssås med farfalle och vb-ost som vi glupade i oss.

Nu är jag laddad för den vanliga söndagsdeckaren på 4:an och sen blir det att snarka sig genom hela natten tills en ny och späckad pluggvecka börjar imorn. Synd bara att en förkylning verkar vara i antågande. Men å andra sidan krävs det mer än så för att sopa dagens goda humör under mattan.

Inga kommentarer: