onsdag 21 september 2011

Ooh du bitterljuva ilska

Efter ett par timmars pluggande (KBT men mest bara BT) känner jag mig lite ilsken. Fast nu ska ni inte tro att det är just ämnet för pluggandet, eller ens pluggandet överhuvudtaget som är roten till min ilsk-het. För det är nämligen helt fel.
Jag är ilsken över ett stort antal situationer, men mest är jag arg över att jag inte kan sluta vara arg. Inte låta bli, för det är liksom förgjort. Jag kan inte ens låta bli att bli arg, så jag antar att det är meningen att jag ska vara det för att lära mig något. Störande är det i alla fall och vem gillar såna saker liksom.
Men skit samma egentligen.

I eftermiddag eller kväll blir det en liten promenad-tur medan tvättmaskinerna går och medan jag fortfarande har ångan uppe. Är väl som lika bra att tuta å köra med den energi man har oavsett om den kommer från ilska eller något annat.

Inga kommentarer: