måndag 1 juni 2009

"Don't hate me because I'm cute"

Är detta budskap möjligt att motstå? Nej. Och för mig var det helt otänkbart att motstå det när jag fann det på mitt favoritplagg - strumpor! Så nu kommer det stå sådär på mina fötter. Lovar ni att inte hata mig för att jag är så söt?

Idag har det annars varit pluggande som stått på programmet. Fast det var inte det viktigaste för mig. Den viktigaste stunden var när jag satt ute på stentrappan med min fina vän. Och att jag fick tillfälle att säga hur vacker, fin och snäll hon är. Man säger det alltför sällan. Jag ska börja säga sådant oftare. För fina människor måste få veta just hur fina dom är, annars kanske dom går och tänker dåliga saker som sig själva. Som inte ens är i närheten av sanningen. Det vore en katastrof i så fall. Nej jag ska göra det till en vana att se till att dom fina får veta hur fina dom är. För första gången vågar jag känna att människor betyder något för mig. Och det är känslor som jag ska vårda ömt varje dag.

Inga kommentarer: