fredag 26 juni 2009

Detta är sommaren 2009

Så verkar det vara uppenbarligen. Och den har börjat fint, jag skulle ljuga om jag sa annat. Sol, värme, arbete, läsa böcker, dricka kaffe. Och inte minst - att få vara ifred!! Lyssna på mina egna favoritlåtar, se mina favoritprogram på tv. Living for the day, worries far away. Inget skrikande eller bråkande. Inget överröstande. Inga impulser att hålla för öronen. Ingen önskan om att befinna sig någon annanstans. Jag längtar inte hem. Saknar inte sommar-Berghamn det minsta. Knepigt nog så är det inte så härligt att vara i det andra ser som ett paradis. Jag har så länge sett det som ett fängelse, en plats där jag inte kan vara den jag är. Den jag är när jag får vara för mig själv, bo själv, leva själv. Detta är mitt liv. Min tid. Och det känns bra.

1 kommentar:

F sa...

Jag tycker det är hur skönt som helst att få vara hemma med pojka!!