torsdag 4 juni 2009

Sovmorgon till 06.00

Så blev det. Den första lediga dagen slog jag rekord i att kliva upp tidigt. Jag tror jag hade sovit färdigt då, åtminstone kändes det så...
Jaja. Vad ska man hitta på idag då? Första lediga dagen och jag är redan rastlös! Eller kanske inte rastlös, men åtminstone uppfylld av den känsla som en helt ledig dag för med sig. Inga måsten, ingen stress. Inga prestationskrav. Bara möjligheter! Sällsamt.

Inom den närmaste framtiden (läs; förmiddagen) kommer jag i alla fall att fortsätta läsa boken "Kvinnor som tänker för mycket" av Susan Nolen-Hoeksema. Kanske tar jag mig en promenad också, antingen ner till stan eller runt nydala eller så. Och på söndag åker jag, efter att jag utnyttjat min demokratiska rättighet och skyldighet...!
Vad ska ni göra idag?

4 kommentarer:

Linda sa...

Låter som en skön dag...Själv ska jag lira med Gunnel och hon ska få en lekkompis idag. :)

erika sa...

åh va kul! den här sommaren kommer bli så underbar!

Linda sa...

Mmm...det är vår tur nu Erika! :)

camilla sa...

Jag har också köpt den boken. Men jag fastnade inte riktigt för den. Alla exempel.. och nää jag är leds på liknande självhjälpsböcker. Kanske har jag läst för många sådana eller så bottnar min motvilka någon annanstans. Kanske att jag tänker för mycket..Hmmm...
Hoppas du får en bra sommar. Det låter som att den börjat bra iallfall. :-)