onsdag 10 juni 2009

hemmavid

Egentligen skulle jag ha klivit upp tidigt idag, men så blev det inte. I ala fall inte så tidigt som jag hade tänkt mig. Men nu är jag ju uppe i alla fall.
Grävde djupt i min väska för att försöka hitta några kläder. Fattar inte hur det gick till men jag hade inte packat ett enda par byxor, däremot massor av strumpor. Så idag har jag kläder som till och med jag tycker passar rätt illa ihop. Svarta tajts, röd kjol, ljuslila fleecetröja och gula strumpor. Och en ljusblå hårsnodd. Behöver jag säga mer? Knappast...

I alla fall så längtar jag redan härifrån. Eller snarare så gjorde jag det innan jag ens kommit hit. Det är samma visa varenda gång. Skulle aldrig mer stå ut med att vara hemma hela sommaren. En vecka är mycket nog. Sorgligt? Visst. Men ack så sant är det.
Hoppas ni har det lika bra hemmavid som jag skulle vilja ha.

Inga kommentarer: