torsdag 30 juni 2011

Fortsatt livsnjuteri

Jag har livsnjutit stort de senaste dagarna. Jag har ingen aning var denna plötsliga glädje kommer ifrån för jag har nog så många problem just nu (hela den onda kroppen). Men jag tror att det har något med Mindfulness att göra. Känner jag att tanken glider iväg dit jag inte vill att den ska glida tar jag bara och lotsar den tillbaka rätt där jag vill att den ska va. Det krävs lite träning men behöver inte alls vara svårt för man kan öva vart som helst!
Tidigare idag övade jag på cykeln när jag trampade lilla Nydala-rundan för att försöka få igång kroppen (vilket hjälpte). Känna en millisekunds doft av vatten och grönskande träd är faktiskt inte överskattat, tvärtom. Så ta och prova för jag rekommenderar det verkligen!

Nu har jag lunchat i mig lite käk och ska snart dra till stan för att fortsätta livsnjuteriet lite innan jag drar till jobbet kl 15.

1 kommentar:

nina sa...

Håller verkligen med om att mindfulness är det bästa redskapet för onda kroppar!!