tisdag 17 juli 2007

Att säga nej



Visst är det en konst? En konst jag aldrig lyckats behärska. Men jag börjar lära mig. Jag är tvungen. Annars orkar man aldrig. Man kan inte alltid vara tillgänglig. Från och med nu måste jag bli bättre på att bestämma när jag vill vara tillgänglig och inte. Och det i alla avseenden.

Sitter här och har just ätit lika onyttig mat som igår. Pannkaka. Usch. Men det var gott.


Och vad ska jag säga om den här bilden? Ja, främst att det nog är den enda av mig själv som jag lagt ut på nätet. Åtminstone kommer den inte långt ner i raden. Och jag tror att den är ganska lik mig. Fast sådär mycket leende brukar jag nog visa alltför sällan.


Det blev några böcker lånade idag. Så nu har jag lagret välfyllt.
Bilden visar väl utom allt tvivel vilken bok jag njuter av just nu.

Inga kommentarer: