måndag 2 juli 2007

Plugga!

Jag fick ett akut anfall av pluggabstinens ikväll. Jag kan fortfarande häpna ibland över hur lyckligt lottad jag är som får plugga det jag vill. För det här är verkligen vad jag vill. Det finns absolut inget annat som jag vill plugga. Och därför är jag säker på att jag har valt rätt. Jag är så stolt över mig själv!
Att plugga är verkligen perfekt för mig. Det finns inget annat jag hellre skulle vilja göra. Jag älskar skola, föreläsningar, doften av böcker i biblioteket, att dricka kaffe på ett fik. Tentorna älskar jag väl lite mindre men jag älskar känslan som infinner sig just efter att man lämnat in tentan, och man vet att det har gått bra. Den där känslan av att man får ett par dagars frihet innan det är dags att börja med nästa kurs.

Jag längtar verkligen efter att börja på termin två. Då är man fortfarande lite ny men samtidigt tillräckligt gammal på bygget för att ha kommit in ordentligt i rutinerna. Ska bli spännande att se hur skolan ser ut när man kommer tillbaka, dom höll på som bäst att bygga om när man sist var där. Det blir säkert jättefint i alla fall.

Fin kväll ikväll. Soligt och varmt. Vill inte att den ska ta slut.

Inga kommentarer: