söndag 1 juli 2007

Regn och blött

Det har hällregnat ett tag på förmiddagen men jag lyckats smita ut och gå ändå, efter att det slutat. Men det var så fuktigt att man blev alldeles kladdig och äcklig. Usch. Det var skönt att komma hem igen och kunna byta om. Det blir nog en tur till under dagens lopp.

Jag är så förbannat uttråkad. Har absolut inget att göra. Hade ju tänkt börja läsa Flickan som lekte med elden igår, men jag bestämde mig för att spara på den eftersom jag hört att den är så bra. Istället håller jag på med den sjätte Harry Potter-boken. Jag har startat uppladdningen inför den svenska översättningen på den sista som kommer ut i november. Nu kanske du undrar varför jag inte läser den på engelska. Och visst hade jag kunnat göra det. Men har man läst hela den övriga serien på svenska tror jag att det skulle kännas konstigt att läsa den sista boken på engelska. Det är två helt skilda saker att läsa på engelska och svenska, man får helt olika känslor när man läser på olika språk, även fast det man läser är samma sak oavsett.

Jag skulle vilja göra av med pengar! Det är inte roligt att aldrig få göra av med nåt av pengarna man tjänar, utan spara varenda krona till studierna. Jag skulle vilja används en del av dom till nåt kul. Kanske åka en sväng till Stockholm eller liknande. Men det blir inget av med det. Det är bara att jobba och spara hela sommaren...

Inga kommentarer: