onsdag 18 juli 2007

Bekymmer

Tuffe tågman har besvärligt med sår på trampdynan. Veterinären ska ringa idag. Jag hoppas att vi slipper åka dit med han och att han bara kan få en penicillinkur. Nu var det länge sen. Men jag tvivlar på att vi har sån tur. Den lille stackarn har alltid varit så känslig. Minsta lila skråma och han får svårläkta sår. Och inte kan han låta bli att slicka på dom heller.

Själv har jag bekymmer med fötterna. Jag har värk i dom och ända upp i bena. Till knäna ungefär. Och jag har bara gått ca 10 steg hittills idag. Det här bådar inte gott. Jag ska ju gå med dom så länge jag lever. Fatta vilka jättelånga promenader jag skulle vara ute på om det inte vore för att jag fick ont i fötterna innan jag ens har gått en kilometer! Vilken lyx. Jävla plattfötter.

Sitter här medan det regnar ute. Mina gamla träningsbyxor luktar kaffe. Spillde ut halva koppen på dom tidigare i morse. Var bara tur att jag missade tangentbordet! Då hade det blivit katastrof. Får dock ha dom på mig ändå idag. Har inga andra för tillfället. Har ont i magen pga för mycket kaffe. Att jag aldrig lär mig. Och ändå har jag mjölk i annars e det odrickbart. Äh, jag får väl skylla mig själv.

Jag hoppas bara att Tuffe kan bli bra i alla sina krämpor. Och att alla mina gobbar får vara pigga och må bra. Det är den högsta önskan jag har.

Inga kommentarer: