fredag 27 juni 2008

Att tänka positivt i svåra tider

Detta är inte helt lätt. Just nu är det flera saker som ligger bakom att jag känner mig så dålig och värdelös. Men jag försöker att inte låta mig påverkas. Om jag låter det påverka mig så kommer jag att duka under, det är jag säker på.

Så jag väljer härmed att se saker utifrån det positiva synsättet. Jag kan, jag är bra, jag duger. Och så vidare. Idag får bli en provdag. En dag när jag prövar hur bra jag är på att tänka positivt. Har inte så många saker att klara av idag. Denna dag bli bara en lång väntan på en jobbhelg som börjar imorgon. Men det går bra. Jag är ju positiv nu. Positiv till allt. Försöker.

I alal fall så håller jag tvätta nu. Och jag har just ätit gröt och gett Tuffman medicin. Det blev den vanliga jakten genom hela huset för att lyckas få tag på han. Men det gick till slut.

Idag tänker jag att ingenting är omöjligt. Det jag bekymrar mig för kommer att ordna sig. Utan tvekan. Jag låter ingenting förstöra den här dagen. Uppdatering om hur det går med det positiva tänkandet kommer under dagen.
Här har vi Tuffe.

Inga kommentarer: