fredag 20 juni 2008

ont i fingret

Jag kom på att jag har inte skrivit om mitt besök på akuten igår kväll/natt. Gick emellan när två av katterna slogs på liv och död och resultatet blev ett bett i långfingret. Så jag fick åka till akuten i sollefteå och få penicillin.

Men det var det värt eftersom jag slutligen lyckades skilja mina pojkar åt. Hugo går verkligen inte ihop med våra andra katter. Han slåss med alla. Och det är verkligen på allvar också. Jag vågar inte tänka på vad som kunde ha hänt.

Men nu är jobbet på måndag i fara. För jag kan inte använda fingret. Får skriva med pekfingret på den handen. Det är inte förrän jag kan inte kan använda långfingret som jag inser hur mycket jag faktiskt använder det! Men det är väl så det är.

Och Tuffe har problem med en baktass. Han har antingen fått ett bett eller en reva på trampdynan och mellan två tår så nu har han ett sår som vätskar sig. Har börjat ge han kortisontabletter för att se om det hjälper. Hoppas verkligen det.
Här har vi mulle som mitt finger råkade komma ivägen för. Stackars mulle som blev påhoppad av hugo.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hur många katter är det ni har? catfight! :P akta fingrarna!

keep on blogging man!

Anonym sa...

hej gamla klasskamrat, vem du nu är! Fem katter har vi men har aldrig hamnat i skottlinjen förr...